Değişim ve İade Şartları
Web sitemiz üzerinden yapılan satışlar Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğine tabi satışlardır. Belirtilen kanun ve yönetmelikteki hükümleri uygulamaktadır.
Değişim veya iade edeceğiniz ürünlerin aşağıdaki şartlara uygun
olması işlemlerin hızlı bir şekilde tamamlanmasını sağlayacaktır:
- Siparişiniz ile birlikte gönderilen "Değişim/İade Formu"nu doldurup firmamıza gönderim sağlamanız gerekmektedir. Değişim/iade formunun doldurulmaması işlemlerinizin gecikmesine neden olacaktır.
- Değişim ve iadeler tamamen ücretsizdir. Bu durum aynı tutarda bulunan ürünleri kapsamaktadır. Büyük beden değişimlerinde veya farklı tutardaki ürünlerdeki fiyat farkı firmamız tarafından talep edilir.
- İlk değişimde kargo ücreti firmamız tarafından karşılanmakta, 2. ve daha sonraki değişimlerde ise kargo ücreti "Müşteri" tarafından karşılanacaktır. Bu durum firmamızın inisiyatifindedir.
- Kapıda ödeme hizmet
ücreti anlaşmalı kargo firması tarafından tahsil edilmektedir. Bu
durumdan dolayı, kapıda ödeme ile sipariş veren müşterilerimizin iade
talebi olması durumunda, iade edilecek tutardan kapıda ödeme hizmet
bedeli düşülerek iade işlemi gerçekleştirilecektir.
- Değişim ve iadelerde anlaşmalı olduğumuz tek kargo firması Aras Kargo’dur. Aras Kargo Kullanıcı Kodumuz: 182 674 885 1045’tir. Alıcı Şube: SİVAS-KIZILIRMAK şubesidir. Diğer şubelerimize gönderilen kargolar kabul edilememektedir.
Açık Adresimiz: Şeyh Şamil OSB Mahallesi OSB 3. Cadde No:14 Vehbi İş Giyim Merkez/Sivas - Değişim veya iadeler siparişin teslim tarihinden itibaren on dört (14) günlük süre içinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
- Mağazalarımızda olduğu gibi ürünü incelemek ve denemek amacıyla ambalajını açabilirsiniz. Fakat ürünün kullanılmamış olduğundan emin olmanızı rica ederiz. Ürün üzerinde daraltma, pens, pantolon paça kısaltma, fondöten veya makyaj lekesi, farklı bir ütü izi olması durumunda değişim ve iade kabul edilemeyeceğini belirtmek isteriz.
- İade, kredi kartı veya banka kartı ile yapılan ödemelerde en geç 5iş günü içerisinde yapılmaktadır. Kapıda ödemelerde iade süreci; nakitlerde 21 gün sonra, kredi kartında 45 gün sonra müşterinin paylaşacağı IBAN'a yapılmaktadır (Kapıda yapılan ödemeler Aras Kargo hesaplarına geçmesinin ardından belirtilen süreçlerde firmamızın hesaplarına aktarılmaktadır).
- Baskılı veya nakışlı ürünlerin başka bir müşteriye satılması mümkün olmadığı için değişim ve iade hakkı bulunmamaktadır. Sözleşmeyi kabul eden alıcı bu durumu kabul etmiş sayılır.
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 'un 4.Maddesine göre, "Tanıtım
ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan
niteliklerine aykırı olan ya da kullanım amacı bakımından tüketicinin
ondan beklediği faydaları azaltan maddi, hukuki veya ekonomik
eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. Müşteri,
malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıplı mal
bildiriminde bulunursa, ürünü iade etme, bedel indirimi, ücretsiz
değişim ya da ücretsiz onarım haklarından birine sahiptir.”
Ayıplı Mal bildiriminde bulunarak yukarıda belirtilen haklardan faydalanmak için;
Ürünün özellikleri, tanıtımında belirtilen özelliklerden farklıysa
ya da müşterinin üründen beklediği faydayı azaltan eksiklikler varsa,
ürün, ayıplı mal sınıfına girer.
Müşteri, 30 gün içerisinde ayıplı mal bildiriminde bulunmalıdır.
Ayıplı Mal bildiriminde, ürünün ithalatçısı düzenlenen bir raporla
kullanım hatasının bulunup bulunmadığı belirlenir. Kullanıcı hatasının
olduğu tespit edilirse, müşteri, haklardan faydalanamaz.
CAYMA HAKKI
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinin 9. Maddesine göre, müşteri,
"Ürünü teslim aldığı tarihten itibaren on dört gün içerisinde hiçbir
sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı
reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.” . Buna göre, müşteri,
ürünü aldıktan sonra, 14 gün içerisinde sebepsiz iade etme hakkına
sahiptir.